تبلیغات
تکواندو (پومسه) - اصول مهم در بدنسازی
تکواندو (پومسه)
ورزش ترنم بهار زندگی است و تکواندو سنبل زیبایی این زندگی است...
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 1390/10/12




یک : تغذیه

 دو : نرمش و حرکات هوازی

 سه : تمرین وحرکات اجرائی

 چهار : حرکات اخر تمرین

 این 4 مورد اصول کار ورزش بدنسازی است.

 اما در کنار این 4 مورد قوانین دیگری هم وجود دارد که در ادامه مطلب به این قوانین می پردازیم و 4 مورد نام برده شده هر کدام به طور جداگانه و کامل توضیح داده شده است.


اصل اول در بدنسازی تغذیه مناسب است :

 یک برنامه ی تغذیه ی مناسب و اطاعت کردن از ان می تواند در ساختن عضلات دلخواه به شما بسیار کمک نماید . در اصول بدنسازی 50% ان مرتبط می شود به تغذیه .

 

 اصل دوم در بدنسازی ارامش روحی و روانی است :

 دومین اصول تفکر و ارامش رواانی وجسمانی است . با توجه به گزارشات تجربی و عملی در این ورزش این را می رساند که یک بدنساز بایداز ارامش درونی و جسمانی برخوردار باشد . طبق نمونه تجربی این را مطرح می کند ارامش درونی بسیار امر مهمی است عصبانیت و غمگین بودن باعث کاهش وزن ( حجم عضلات ) و افزایش چربی در بدن می گردد .
 
 
 اصل سوم

 اما آرامش جسمانی : مثلا : شما از ساعت 7 صبح به سر کار رفتید و در ساعت 7شب از سر کار برگشتید و همین موقع به باشگاه یا سر تمرین بروید به علت خستگی بدن - بدن به هیچ عنوان حاضر به جواب دهی نمی باشد و به قول بدنسازان فقط حمالی میله رو خواهید کرد . از لحاظ جسمانی شما موقعی اماده گی کامل را دارید که حداقل بعد از کار حدود 30-60 دقیقه اصتراحت مفید داشته باشید و در همین زمان هم را می توان برای تغذیه گذاشت مثلا 30 دقیقه اصتراحت مفید و 30 دقیقه برای تغذیه . در این موقع است که بدن شما امادگی نصبی را برای تمرین و رشد عضلات پیدا میکند

 

 اصل چهارم نرمش کردن:

امادگی جسمانی

 اما بعد از اجرا موارد فوق حالا شما اماده تمرین کردن هستید اولین قدم برای شروع تمرین نرمش کردن است که شما در قسمت نرمش و حرکات ارو بیک سایت اموزش کامل خواهید دید

 

  اصل پنجم قواعد تمرین کردن

 حالا بدن شما امادگی لازم را برای تمرین کردن بدست اورده است و اماده هستید برای تمرین کردن حالا به نکاتی که در تمرین ضرورت دارند می پردازیم .

 یک : داشتن یک برنامه تمرینی منظم و پیروی از آن

 دو : اجرا درست و صحیح حرکات

 سه : تمرکز که مهمترین عامل در تمرین است . این سه مورد به طور کامل در بخش تمرین توضیح داداه شده اند .

 

 اصل ششم به پایان رساندن با حرکات سبک :

 برای به پایان رساندن تمرین لازم است برای بازگرداندن بدن به حالت اولیه از حرکات نرمشی بسیار سبک مانند دو در جا استفاده نمائید  و در اخر یک استراحت 15-30 دقیقه ای و صرف یک وعده ی غذائی مناسب برای جبران انژی لازم است




طبقه بندی: مقالات پزشکی - ورزشی، 
برچسب ها: بدنسازی، مقالات در زمینه بدنسازی، اصول مهم در بدنسازی،
ارسال توسط fatemeh **
آرشیو مطالب
نظر سنجی
چه کمربندی داری؟











صفحات جانبی
تبلیغات

ابزار وبمستر

قالب وبلاگ